Daisypath Anniversary tickers

Tuesday 16 April 2013

Surat tawaran SPA & JPA

Hari ini tetiba rasa rajin pula nak update; mengenai surat SPA & JPA ni. Ini adalah satu pengkongsian sahaja dariku, bukan niat lain dari itu sahabat- sahabat..hu..hu.. Hakikatnya kita harus rasa bersederhana dalam setiap apa yang diperolehi. Selalu saya ingatkan diri agar selalu menjadi seprti padi... InsyaAllah..

Okay sedikit imbas kembali tarikh

Peperiksaan adalah pada : 14\ 07\ 2012
Semakan Keputusan : 13 \08\ 2012
Mula pac& temuduga : dari awal bulan 02 hingga akhir bulan 02\ 2013
Keputusan pac& temuduga : 28\03\2013
Surat tawaran SPA : 09\04\2013
Surat JPA : email ; 15\04\ 2013 & 17\ 04\ 2013
Tarikh lapor diri kat putrajaya : 13\05\2013
Tarikh mula kerja; 15/05/2013

* SURAT SPA MENGANDUNGI;
a) Surat medical
b) Surat akuan sumpah
c) Surat setuju terima lantikan- yang ni print juga surat setuju lantikan kat laman web spa
d) contoh surat aku janji- yang betul kita akan sign depan bos

* SURAT DARI JPA; dia minta yang mana diatas dari a) hingga c) dan juga
- borang profail lantikan baru ( bersama 2 keping gambar pasport berkot)

*PERKARA STANDBY UNTUK GAJI;
a) Salinan ic
b) Penyata KWSP
c) Gambar pasport
d) Buku akuan bank



surat tawaran spa


 surat tawaran jpa








242 comments:

  1. tahniah awak..saya ada dapat tawaran dari spa jugak,tp under KKM..belum dapat thu lgi bila tarikh lapor diri dan penempatan.surat tawaran 26/3/2013..nak tanyala surat aku janji tu kita kena create sendiri ke?

    ReplyDelete
  2. wasalam...tahniah juga kpd awak :) kerana mnjadi salah seorang insan terpilih.... urm..surat aku janji tu kita tak payah create sndiri... biasa stiap jabatan ada salinan borang tu. tunggu kita sign jer depan bos nanti..he2x.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak tanya lepas dapat surat tawaran perlantikan dari spa dia suruh wat Medical kan , ada tapisan lg ke lepas tu ke terus dpt keje, Sy dpt tawaran pembantu keselamatan KP 17

      Delete
  3. asslmlaikum awk..ceritala skit pasal lapor dri tu?nk tau jgk..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam... jap ek.. saya akan update..hu2x... ketiadaan masa sbnarnya...

      Delete
  4. salam..sy nk tnya buku akuan bank tu mcm mna ye..?sbb setahu saya dh xdk buku bnk kan..;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam..tak perasaan pula ada mesej..buku akaun bank tu sebenarnya dia nak statemet yg ada akaun kita ajer. boleh print secara online@ terus ke kaunter minta penyata akaun yang ada no kita. kalau tak adalah kan....

      Delete
  5. Salam..sy nk tnya,suami sy dpt kja undr kkm..mcmna nk tau bla trkh lapor diri?kat laman web spa blh cek x ke kna tggu surat dr spa8 je?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam..tahniah diucapkan..kalau bawah kkm, biasanya kkm yg kluarkan surat sendiri yang lapor diri tu. Biasanya sebulan selepas kita tahu keputusan, tapi adakala kkm ada juga letakkan dalam website dia..cubalah chek :)

      Delete
  6. salam kak,, sya nk tnya,, klu dpat jwatan latihan jururawat nk bwa apa time lapor diri..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam..maaf lama tak tengok blog..dah lapor diri ker? biasanya surat yang kita dapat nanti dia akan tulis apa yang dibawa.. semoga seronok berkerja nanti :)

      Delete
  7. Kakak ,nak tanya . Sy tak faham sikit.

    Sy dpt sholarship jpa. Dah lapor diri. (Dua minggu lps )Dan dipanggil temuduga oleh spa .

    Sy tak faham .maknanya yg spa panggil tu bawah jpa atau spa sendiri.? Btw, kakak doakan sy berjaya interview esok 7 julai. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. SPA menguruskan orang yang mencari kerja, interview dan sebgainya. SPA.. kbanyakkannya menguruskan semua jabatan, bukan hanya JPA shj.

      Manakala JPA mengeluarkan surat tawaran terima kerja dan penempatan. Untuk pengetahuan adik, jabatan kerajaaan banyak. JPA salah satu jabatan yang terbesar kerana mengguna khidmat gunasama iaitu kita boleh bertukar ke pelbagai sektor yg ada perjawatan kita. In sha Allah, ada rezeki xkemana :)

      Delete
  8. assalamualaikum akak saya lulus tmuduga sbg pembntu tadbir n17 tp utk laporkn diri mgkin slpas sye masok smbong bljar untk ijazah..jadi klu sye laporkn diri jgk dan mintak utk tgguh pekerjaan utk beljr sepnuh masa boleh x akak??

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak boleh dik... kita tak boleh tangguh kerja, tapi adik boleh sambung part time belajar klu ketua jabatan izinkan... bila dah confirm pencen (3 thun dlm perkhidmatan) baru boleh cuti penuh belajar sepenuh masa. Ada syarat- syarat dia la...

      Delete
    2. Salam Kak,, saya punya masalah, saya masih ada baki 4bulan Master saya.. dan saya telah dapat kerja di JPA.. dan kelas saya hanya pada hari isnin.. apakah saya boleh minta perlepasan dari ketua jabatan untuk ke kelas pada hari isnin?

      Delete
  9. Salam akak,

    Nak tanya untuk medical check up kita memang kena pergi government hospital ker?
    Klu pergi private boleh tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam,
      tahniah diucapkan :), setahu akak kita memang digalakkan buat medical check up di gov hospital jer sebab lebih diperakui. Kalau kita buat kat swasta tak pasai2 kena tolak, kena la pula buat dua kali.huhuhu.. memang leceh cikit kat gov lebih- lebih keputusan darah, tapi itu untuk kebaikan kita :)..

      Hopefully okay2 semua.

      Delete
  10. salam..sy dah lapor diri JPA tp sy xtau progress dia sbb ble sy cek msh xde pape g dan sy masih blm terima panggilan...jd cam mana y ea..

    ReplyDelete
    Replies
    1. wslm..Akak xphm maksud adik... adakah adik dimaklumkan untuk lapor diri oleh JPA? tetapi surat belum terima lagi?... urm...kalau macam tu adik telefon jpa.. kadang2 hal surat menyurat ni last2 minute baru sampai.. jadi boleh suggestkan kepada mereka supaya diemailkan segala surat tu.. senang untuk adik proses apa yang patut dulu :)

      Delete
  11. salam , akak sy dah dpt twaran lthan separa perubtan under kkm , masalahny pihak spa dah sahkan yg sy akn start stdy pda jan 2015 dorang antaq surat twaran kt umah tp bila chek blik kt portal spa sy masi platih smpanan . Knpa ek ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. wasalam...lamanya baru respon maaf ya dik..huhu.. sebenarnya untuk perkara yang berkaitan mereka maklumkan dahulu. Kadang- kadang mereka belum update lagi. Jika mereka dah call dan dah confirmkan. In Sha Allah rezeki itu akan jadi milik adik. Tahniah ya :)

      Delete
  12. Tahniah! Anda telah berjaya temu duga. Surat tawaran akan dikeluarkan oleh SPA dan arahan melapor diri akan dikeluarkan oleh Kementerian/Jabatan berkenaan.
    Kementerian/Jabatan :KASTAM DIRAJA MALAYSIA,ARAS 9, BLOK 2G1B,KOMPLEKS KEM. KEWANGAN, PRESINT 2,62592 PUTRAJAYA.
    Keputusan muktamad adalah berdasarkan kepada surat pemberitahuan rasmi yang akan dikeluarkan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia.


    assalamualaikum.. saya nk tanya samada saya da betul2 berjaya ke untuk jawatan ni??

    ReplyDelete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. salam, nak tanya ..kalo kita sedang berkhidmat dalam kerajaan nak kne wat balik ke medical check up dgn surat akuan sumpah tu??

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya xpasti better buat untuk mudahkan urusan :)

      Delete
  15. Salam..saya dapat tawaran spa pada 26hb feb 2015 dan telah mendapat keputusan ditempatkan dibawah kkm pada 5/5/2015 .adakah selepas daftar pada 5/5/2015 saya terus bekerja?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hari kita lapor diri adalah hari kita bekerja, yup biasanya macam tu :)

      Delete
  16. salam.sapa kat sini dapat tawaran kastam? 27/4 nie kursus?

    ReplyDelete
  17. salam akk sy nk tnya brpe lme jngka mse di ambil drpda keputusan temudga utk lapor diri?? sbb sy bjaya dlm tmudga lepas bertrikh 12/3/15 dan tarikh keputusan pda 14/4/15, jd brpe lme mse diambil utk dimaklumkan lapor diri???
    sy dpt jawatan Penolong Pegawai Pembangunan Masyarakat gerd s27 di jabatan kebajikan masyarakat di bawah kementerian pembangunan wanita keluarga dan masyarakat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf lambat balas, mesti dah lapor diri kan sekarang..huhu... sekurang- kurangnya sebulan. Kalau kekosongan dah sedia ada lagi cepat dia panggil

      Delete
    2. maaf lmbat balas jugak,, Haah kak hayati sya sudah pon melaporkan diri dan sudah mula bertugas pon,, anyway thanks for information,
      salam ramadan dan salam aidilfitri, maaf zahir dan batin...

      Delete
  18. Salam akak.sye ade terima pelantikan tetap utk jwatan pemandu h11...berapa lama surat lapor diri akan saya terima..makne nye sye memang dh dpt lah jawatan 2 ye..ke 50% lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah dapatlah tu dik, tunggu surat ya... biasanya dalam sebulan lenih paling lama, bergantung kepada kritikal permintaan kekosongan tu perlu disi

      Delete
  19. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  20. assalamualaikum,

    tahniah kerana berjaya menjadi seorang bergelar pegawai psikologi.

    jika kita berusha kita akan berjaya.

    sis,agak agak berapa had umur utk memohon sebagai peg psikologi ni,.kalau dh mencecah 35 tahun boleh ke agaknya

    ReplyDelete
    Replies
    1. walaikumussalam...
      Terima kasih encik,
      Untuk makluman perjawatan ni memang saya kurang arif,
      ini kerana ada banyak versi, elok kiranya encik bertanya pada pihak spa sendiri.
      Cuma saya nak kongsikan ada beberapa sahabat saya rakan ppsi sekarang yang memohon lebih dari 35 tahun umur mereka tetap dapat jawatan pegawai psikologi ini :)... Semoga encik juga akan memperolehinya...amin..

      Delete
  21. assalamualaikum kak.
    saya telah ditemuduga untuk jawatan ptpo n17 pada 09/06/15 yang lepas dan alhamdulillah telah berjaya temuduga tersebut bila saya check pada 13/07/15 yang lepas. soalan saya agaknya bilakah official letter akan sampai ke rumah ye? terima kasih kak =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin, dah email SPA ke ?

      Delete
    2. belum. apa alamat emelnya ye?

      Delete
    3. buat kat Aduan SPA, http://aduan.spa.gov.my/aduanv2/

      Delete
    4. dah dapat respon dari SPA ke ?

      Delete
    5. belum lg. baru je buat pertanyaan kat sistem aduan tadi

      Delete
    6. ANY INFO PTPO ?

      Delete
    7. dah. baru check td.

      Respon Epertanyaan SPA

      Salam sejahtera.

      Tuan boleh mendapatkan maklumat lanjut mengenai perkara ini dengan menghubungi unit sokongan Bahagian Pengambilan Khas ditalian berikut; 03-8885 6255 / 6271 / 6282 / 6450 ( Unit Tawaran )

      Sekian, terima kasih.

      Delete
    8. Amin dah kol SPA ke ? respon dari mereka ?

      Delete
    9. amin, skrg ni, surat dah diproses dari spa ke jpa, pihak jpa akn buat meeting untuk mnentukan lapor diri dan penempatan.. kami dh ada group utk lantikan 13.07 ni.. boleh bg phone no, nnti sy bagi admin invite.

      Delete
    10. This comment has been removed by the author.

      Delete
    11. semoga kita semua dapat penempatan secepatnya....

      Delete
    12. sy dh bg admin group invite awk.

      Delete
    13. Salam sy dpt ptpo jgk.. bole invite ke group..ni no sy +60 176575715

      Delete
    14. Salam sy dpt ptpo jgk.. bole invite ke group..ni no sy +60 176575715

      Delete
    15. Senarai Penempatan : Semakan Penempatan Pembantu Tadbir (Kewangan) Gred W17 kuatkuasa 1 September 2015

      http://www2.moh.gov.my/placement_masters/417/placements

      Delete
    16. salam, saya pergi interview sebagai pembantu tadbir kewangan w17 bulan 6/5/2015 , keputusan 15/6/2015, keputusan berjaya jawatan tetap jabatan kesihatan/ JPA . tapi sampai sekarang belum terima apa2 feedback dr mana2 jabatan. bila saya telefon JPA, JPA suruh call JKM, bila call JKM, JKM minta call SPA, saya call SPA, SPA minta call JPA semula, macam mana nak buat?

      Delete
    17. tlg add sy jugak.. ptpo lantikan 13.07.2015.. 017-443 9773. tq!

      Delete
    18. 0174439773 nama apa ye

      Delete
    19. 0174439773 - sy aishah.. thanks..

      Delete
    20. This comment has been removed by the author.

      Delete
    21. Hanim sy dah suruh admin add. Nnt tggu admin approve ye

      Delete
    22. sy pn sama 010-5037289..ain

      Delete
    23. This comment has been removed by the author.

      Delete
    24. ain ada no yg ada wasep x. no ni wasep xdetect la

      Delete
    25. ada..017-6431396_ain

      Delete
    26. +60102534828 add sy

      Delete
    27. group whatsapp tok ptpo N17 ke W17..sy under W17..

      Delete
    28. boleh invite sy skali? sy dapat tawaran lantikan tetap ptpo n17.. masih menunggu jawapan dr pihak spa..
      017-5234689 aizat

      Delete
    29. boleh invite sy skali? sy dapat tawaran lantikan tetap ptpo n17.. masih menunggu jawapan dr pihak spa..
      014-5135629 - amir

      Delete
    30. Salam.. harap ada yg boleh jawab. Saya berjaya dapat jawatan Pembantu Tadbir (Perkeranian/Operasi). Masalah saya, dari tarikh saya disahkan berjaya mendapat lantikan tetap (sebelum bulan 7 2015) hingga sekarang masih belum dapat sebarang surat lapor diri. Dah telefon jpa banyak kali tapi masih tak dapat jawapan. Harap ada yang dapat membantu. -Ikhmar 0134556335

      Delete
    31. assalamualaikum... masalah saya lebih kurang sama dengan kamu semua.. sehingga sekarang tiada lagi surat tawaran penempatan..huhuhuh harap dipermudahkan.. harap ada yang membantu... 012-3992039

      Delete
    32. Aidil kamu dapat jawatan apa?

      Delete
  22. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  23. Respon dari Epertanyaan SPA berkaitan surat tawaran.

    STATUS PERTANYAAN: SELESAI

    Penyelesaian
    Assalamualaikum dan Salam Sejahtera, Merujuk kepada pertanyaan yang diajukan kepada ePertanyaan. Untuk makluman, selepas dari paparan keputusan temu duga sesuatu jawatan, calon lantikan tetap/ simpanan masih lagi tertakluk kepada semakan eTapis iaitu merangkumi semakan dokumen dan maklumat individu, pengiktirafan kelayakan dan tapisan keselamatan. Sehubungan itu, bagi jawatan Psikologi gred S41, calon berstatus lantikan tetap/ simpanan masih lagi di dalam semakan perkara di atas yang dianggarkan tempoh masa selama 2 minggu sebelum sesuatu surat pelantikan tetap ditawarkan kepada calon. Sekian.

    ReplyDelete
  24. ada sesiapa dah dapat surat ke ?

    ReplyDelete
  25. salam sis saya nak tanya... saya dah dapat surat tawaran dari spa.. saya perlu isi surat setuju lantikan di spa ker? coz dalam surat tawaran diertakan juga dengan surat setuju lantikan.. jadi sya perlu isi kedua2nyer ker, yg dikepilkan sekali da di laman web spa.?

    ReplyDelete
    Replies
    1. isi surat setuju terima di laman web SPA tu

      Delete
    2. yg dikepil sekali isi jgk?

      Delete
    3. DAPAT SURAT TAWARAN JAWATAN APA NI?

      Delete
    4. PTPO dan P.Psikologi....

      Delete
  26. Salam, ada tak yang dapat Pegawai Psikologi S41 yang telah menerima surat perlantikan. Saya under JPA tapi masih tak dapat surat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya under kkm da dapat dari spa

      Delete
    2. sya under JPA, tapi belum lagi...ada tak no boleh dihubungi

      Delete
    3. ermm saya pown tak pasti

      Delete
    4. Awak lapor diri bila dan kat mana ?

      Delete
    5. yang surat lapor diri takder lagi... juz dia bagi surat lantikan mcm yg gambar kat atas.. surat spa tuh

      Delete
    6. tarikh lapor diri bila ?

      Delete
    7. takder tulis lagi... kna tgu surat lain rasernyer
      coz dia tulis tarikh penempatan akan diberitahu oleh kkm

      Delete
    8. Sya surat spa pun dpt lagi...

      Delete
  27. ok, terima kasih....

    ReplyDelete
  28. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  29. Sya dapat status d spa lantikan tetap tetapi tidak dapat apa2 surat

    ReplyDelete
  30. Sya dapat status d spa lantikan tetap tetapi tidak dapat apa2 surat

    ReplyDelete
  31. Dan macam mau tau kta under kkm atau jpa..sorry ya byk tanya sbb sya tidak dpt apa2 dokumen

    ReplyDelete
  32. Dan macam mau tau kta under kkm atau jpa..sorry ya byk tanya sbb sya tidak dpt apa2 dokumen

    ReplyDelete
    Replies
    1. owh di surat tawaran yang dipos tuh sudah dinyatakan under jabatan mana

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Ptt lh..sya blm dpt lagi..tp status d portal spa..lantikan tetap..risau juga bln dpt surat

      Delete
    4. Lai May Ai : cuba hubungi pihak JPA Bahagian Penempatan, minggu lepas saya telah hubungi pihak JPA dan mereka kata minggu ini surat taswaran dan penempatan under JPA akan diedarkan. Ini no JPA

      Puan Siti Nor Aishah (03-8885 4266)

      Delete
    5. Lai dah kol JPA ke ?

      Delete
    6. Salam, semalam saya telah menghubungi JPA dan bertanyakan berkenaan surat untuk lapor diri. mereka memberi jawapan miggu ini atau selewat-lewatnya minggu hadapan. Ada apa-apa maklumat baru lagi yang boleh dikongsi?

      Terima Kasih..

      Delete
  33. Salam SEHATI SEJIWA,
    Semakan penempatan LANTIKAN BARU jawatan PTPO N17 di bawah lantikan SPA/KKM telahpun dikeluarkan berkuatkuasa 14 SEPTEMBER 2015. Calon boleh membuat semakan di laman web KKM.

    ReplyDelete
    Replies
    1. under JPA dah dapat surat ke ?

      Delete
    2. yg under kkm boleh semak penempatan dan tempat lapor diri kat link ni http://www2.moh.gov.my/placement_masters/423/placements

      Delete
    3. Ni utk jawatan apa ya...pgawai psikologi ke?

      Delete
  34. Thanks for da info, sya cuba call kejap lagi

    ReplyDelete
  35. lai may ai: awak dapat tawaran utk p psikologi atau pembantu tadbir ya?

    ReplyDelete
  36. Bila agaknya surat untuk p psikologi under JPA sampai kepada calon berjaya

    ReplyDelete
  37. Pegawai psikologi, yang merisauka..dalam portal spa lantikan tetap, tp surat@email x dapat2

    ReplyDelete
  38. Pegawai psikologi, yang merisauka..dalam portal spa lantikan tetap, tp surat@email x dapat2

    ReplyDelete
    Replies
    1. May ai dh cuba call ke belum?

      JPA maklumkan miggu akan terima surat. selewat-lewatnya miggu hadapan.

      Delete
    2. sye tlah email pihak JPA dan ini adalah jawapan dari mereka,

      Assalamualaikum dan Salam Transformasi

      Terima kasih kerana berurusan dengan kami.

      Tuan,

      Untuk makluman, pihak JPA telah pun menerima senarai calon yang berjaya dalam temuduga berkenaan daripada SPA dan kini sedang dalam proses untuk tindakan selanjutnya.

      Pihak kami menjangkakan urusan lapor diri kemungkinan akan diadakan pada akhir bulan September 2015 nanti.

      Segala kemusykilan boleh hubungi:

      Puan Nor Aishah binti Kasmani ditalian;

      03-88854266


      Sekian, terima kasih.

      Mohd Shukri bin Zakaria
      KPT(K)PG
      03-88854058

      Delete
    3. Yang ni utk pgawai psikologi tu kan...or jawatan lain..

      Delete
    4. Ya untuk P.Psikologi, sye pun tgah tunggu surat tawaran dan penempatan dari JPA, calon KKM dah dapat surat dari SPA

      Delete
  39. Alhamdulillah dah dapat surat tawaran dari SPA dan JPA, 28 Sep akan lapor diri di putrajaya

    ReplyDelete
    Replies
    1. wow tahniah...kenapa saya belum dapat lagi ye....

      Delete
    2. inshaAllah akan dapat tue, JPA pos guna POSLAJU...

      Delete
    3. untuk jawatan apa ya? saya pun belum dapat surat

      Delete
    4. p.psikologi under JPA

      Delete
  40. SALAm..yg dh dapat surat tu utk jawatan apa ya? Pembantu tadbir n17 atau peg psikologi 41?

    ReplyDelete
  41. Dapat surat guna poslaju atau pos biasa?

    ReplyDelete
  42. Bestnye yg dah dapat surat tu. Sy pon still tunggu surat lagi ni . Kalau ada group whtsapp ptpo please add me : 0126832746 Nadia

    ReplyDelete
    Replies
    1. nadia jawatan apa. n17 ptpo ye?

      Delete
  43. Ha'ah N17 ptpo under jpa ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. ptpo tu apa ye?

      Delete
    2. pembantu tadbir perkeranian dan operasi

      Delete
  44. sapa dapat jwatan pembantu pembangunan masyarakat? surat dr spa sy dpt pd 23/8. kena tggu surat utk tahu trikh lapor diri...or call

    ReplyDelete
  45. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  46. sy nak tnya .....sy sudah dpt pt w17 tp surat smpai skrg still xdpt lg...cmner yea...

    ReplyDelete
    Replies
    1. baik kol pihak SPA @pun JPA

      Delete
    2. saya pula dah dapat keputusan temuduga PT KEWANGAN W17 jawatan tetap, tapi baru tgk balik status di spa mengatakan saya tak melepasi tapisan semasa yang ditetapkan oleh kementerian / jabatan (suk Negeri Perlis). kenapa ye? ada sesiapa boleh tolong x?

      Delete
    3. aah samela...saya pon blom dapat ape2 surat dari pihak jpa

      Delete
  47. sy pu sama ..da terima tawaran tb2 tidak melepasi tapisan yang diteteapkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awak ada cuba call SPA @ JPA X?

      Delete
  48. Pegawai psikologi yg under jpa..lapor bila

    ReplyDelete
  49. Pegawai psikologi yg under jpa..lapor bila

    ReplyDelete
    Replies
    1. lapor diri 28 September

      Delete
    2. jumpa masa lapor diri Lai

      Delete
    3. kalau still calon simpanan p psikologi? agak2 akan ada panggilan pelantikan lepas 28/9 ni

      Delete
    4. Jika ada kekosongan insyaAllah akan dipanggil.

      Delete
  50. Pembantu tadbir under jpa korg da dpt surat ,?

    ReplyDelete
  51. sya dpt lantikan tetap ptW17, dah call JPA, surat akan dikeluarkan berperingkat......kn tggu la....

    ReplyDelete
  52. salam....
    ada sape2 dlm ni dah dapat surat dari JPA?
    Utk jawatan PTPO N17..
    Saya dimaklumkan bahawa...pengambilan di JPA berperingkat...
    ikut kekosongan dan keperluan katanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. surat belom terima lagi..masih setia menanti

      Delete
  53. sapa dah surat dr JPA, saya dah dapat lapor diri 11 okt ni dan kn kursus kat johor jwt ptW17

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy under jpa..pt W17 ..knp sy still xdpt surat lg yea...

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Nadrah. Sy dh dpat Surat. Tarikh lapor diri sama dgn awak. Bley tak sy nak no fon. Nak tnya pasai akaun sumpah tuh.

      Delete
  54. X dpt lg srt . Knpe ye

    ReplyDelete
  55. ada sape2 yg xdpt surat dr jpa lg x..under W17..sy xdpt lg nie...

    ReplyDelete
  56. Assalamualaikum semua :) wah banyaknya comment kat sini, maaf sebab lama tak buka blog... Hopefully dipermudahkan tiap urusan untuk semua ya :)

    ReplyDelete
  57. salam sehati sejiwa semua....

    adakah calon simpanan lantikan akan diserap ke lantikan tetap?? berapa peratus harapan utk dilantik tetap dalam kerajaan??? mohon pencerahan, terima kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mcm sy dari tahun 2012 duduk calon simpanan 2015 batu dapat perlantikan tetap

      Delete
  58. assalamualaikum...kak smalam sya ada semak status temuduga untuk pegawai penjara kx 17...lantikan simpanan no. 163 dri 800 org...jadi brapa lama perlu tunggu dan keputusan temuduga belum ada dkat portal serta boleh semak hri isnin 2 oktober

    ReplyDelete
  59. Ada yang dah dapat surat lantikan W17 under JPA

    ReplyDelete
    Replies
    1. belom lagi....awak da dapat ke???

      Delete
    2. belom lagi masih menunggu surat dari JPA

      Delete
    3. sy da call jpa..diorang ckp diorang belum mempunyai tarikh lapor diri bg lantikan baru yg belum dipanggil..

      Delete
  60. Salam. Sy dah dapat surat untk jawatan N17 dari JPA smlm. Tarikh lapor diri kat JPM 12.11.15. Yg xdpt lg surat tu insyaAllah akan dapat dalam masa terdekat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam sehati sejiwa encik amin jani....
      syukur alhamdulillah tahniah kerna dpt menjdi penjawat awam.....
      encik amin calon berjaya ker? atau calon simpanan n17?? sekian terima kasih...

      Delete
  61. saya pn dh srt jpa utk ptpo n17 lpor dri 12/11.. sapa2 tahu x nk bt prmhonan prtkaran pnmpatan mcmna. mslhny sy dri pneng.trpksa tgglkn anak kcik lgi.. rsau lah klu dpt luar dr pneng.stressss

    ReplyDelete
  62. Saya ada dapat surat tawaran penolong pegawai tadbir n27.. Ada sapa dapat x..

    ReplyDelete
  63. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  64. Salam..ada x sapa2 yang tahu group whatsapp utk pegawai penjara kx17 yg bru interview bulan lepas??biasanya,surat tawaran akan dikeluarkn brapa hari slepas result keluar ye?

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam hazwan....

      kwn sya jadi simpanan lantikan lps check result....
      dan baru2 ini kwn sya check smula dlm akaun SPA, dah bertukar ke LANTIKAN TETAP...dan skrg kwn sya sdg mnunggu surat twrn....

      Delete
  65. Nak tanya lepas dapat surat tawaran perlantikan dari spa dia suruh wat Medical kan , ada tapisan lg ke lepas tu ke terus dpt keje, Sy dpt tawaran pembantu keselamatan KP 17

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila lapor diri ada tapisan halus dan kasar...

      Delete
  66. Bila la nak dpat surat tawaran pembantu tadbir n17 ni . Naik repit tuggu da ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam sehati sejiwa anony....

      awak PT N17 under apa yer?? JPA or KKM??
      terima kasih....

      Delete
    2. Yg kkm semua dah lapor diri. Yg tggl cuma jpa je

      Delete
    3. saya pun sama PTPO n17 belom dapat surat. call SPA tadi dia cakap semalam ada 1 batch JPA lapor diri.

      Delete
    4. Sya adalah salah seorg ptpo n17 yg sudah lapor diri pada 12/11/15 dan 16/11/15 adalah 2nd batch...setahu sya (sorry klu silap) pengambilan jpa kali ni adalah brperingkat mengikut kekosongan...bg yg telah brjaya temuduga (result 13/7/15) harap bersabar ye...mmg penantian adalah satu penyiksaan

      Delete
    5. Betul tu. Lapor diri untuk batch 3 adalah pada awal bulan disember ni. Surat lapor diri skrg dlm proses. Harap bersabar.

      Delete
    6. JPA best ada bnyk pengambilan berperingkat manakala KKM hnya sekali shj pengambilan....
      pada calon simpanan KKM & JPA, harap bnyk bersabar yer.... ada rezqi x ke mana....

      Delete
  67. yang W17 ni bila la nak dpt surat..lama da tunggu mcm tunggu buah kelapa jatuh..hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam....
      awak W17 under apa? JPA or KKM??
      klu JPA,dah ada lapor diri...pengambilan JPA berperingkat....

      Delete
    2. under JPA..tp surat still belom dpt lg ..sedesss nyaa...

      Delete
    3. SAYA DAH DAPAT SURAT PT KEWANGAN 5/12 NI LAPOR DIRI DI PUTRAJAYA

      Delete
    4. salam.Saya pun PT Kewangan bawah JPA masih menunggu surat lantikan.

      Delete
    5. anony...

      awak PT KEW under JPA ker?? 5/12 ne lapor diri, bestnyeeee....tahniah yer awak....

      Delete
  68. salam....nak tnya..sy dah iv jawatan pembantu penguasa kastam gred W17(27/10/2015)...sy cek keputusan semakan temuduga(07/12/2015)..berjaya dalam temuduga tersebut...nak tnya..srat rasmi berapa lama kena tggu ye sampai....srat dri spa or dari jabatan kastam untuk tahu tarikh lapor diri..harap dapt membantu n berkongsi pndapat..tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wsalam...kita sama.boleh layari laman web ni untuk terima pelantikan dan cetak surat pelantikan.http://domino.spa.gov.my/tawaran/index.php pastu sy pon dah jem nk buat ap...kena g buat medical checkup plak surat medical checkup ambik dekat laman web ni...http://docs.jpa.gov.my/docs/pp/2013/pp012013.pdf

      Delete
    2. Sy calon simpanan 39/400..ada harapan ke nak dapat lagi? Tempoh cuma setahun je..

      Delete
    3. sesiapa yang berjaya temuduga pembantu penguasa kastam W17 dan msih tggu surat tawaran...saya cadagan kita buat group whatsup...ape2 info ley update dalm group....pm sy di no 0174900809...tq

      Delete
  69. hello? nak tanya surat akuan sumpah tu perlu disahkahn ke mahkahmah seysen ke?

    ReplyDelete
  70. assalammualaikum..sy da dpt surat tawaran pt W17...lapor diri 17hb/01/2016 dekat PJ and akan berkursus di terengganu..

    ReplyDelete
  71. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  72. sesiapa yang berjaya temuduga pembantu penguasa kastam W17(pegambilan 2016) dan msih tggu surat tawaran...saya cadagan kita buat group whatsup...ape2 info ley update dalm group....pm sy di no 0174900809...tq

    ReplyDelete
  73. ada sapa2 tahu x..sama ada pengesahan ketua jabatan perlu dibuat atau tidak bagi yg sambilan...

    ReplyDelete
  74. assalamualaikum.. siapa calon simpanan peg. pembangunan masyarakat s41 tahun 2015.. risau pun ada tarikh luput calon simpanan sampai ogos 2016 je.. entah sempat entah tidak untuk dapat lantikan tetap :( kalau ada kawan2 yg status calon simpanan jom la kita kongsi2 info.. hilang sikit risau..

    ReplyDelete
    Replies
    1. yala skrg tempoh simpanan lantikan di pendekkan ke satu tahun shj.... hrp2la dpt tawaran tetap sblm berakhrnya tempoh simpanan....skrg ne smua jabatan membekukan pengambilan @ penambahan jwtn...mngikut pengamalan sya dlu pd thn 2009,simpanan tetap akan mendpt tawaran tetap plng lama pun 6 bulan shj...tp skrg susa daahhh....

      Delete
  75. saya minta maaf ya..setiap perbincangan kat sini saya tak sempat nak baca satu- satu.. kalau sesiapa yang terbaca soalan kawan- kawan dalam, tolong ya jawabkan... :)

    ReplyDelete