Daisypath Anniversary tickers

Saturday 9 February 2013

Pengalaman pembantu taska

Kebetulan memang tersangatlah rajin, bila dah ada mood ni, kita kenalah layan jer. Jadi, saya nak kongsi pengalaman saya.

First, minta kerja adalah pembantu taska. Waktu tu berakhir sudah praktikal dan hanya tunggu nak konvo jer. Jadi saya pun merajinkan diri nak try pengalaman biasa2. Tengok dalam paper adalah yang offer kerja pembantu taska, tempat tinggal dan makan minum disediakan. Temuduga xada pun. Terus pergi dan kerja.

 Memang penat sesangat.
first; sebab kena jaga budak2 umur 5&6 tahun (lepas waktu tadika lor), seramai 40 orang dan hanya ada 2 org shj pekerja.
Second; sebab berdua dengan akak tue, hari2 dia menstresskan hatiku.hu2.... Apa2 masalah saya akhirnya jadi mangsa kemarahan dia.
third; kena masak dua kali sehari dengan periuk yang besar, kena basuh tilam 2 minggu sekali, kena jemur dan sebagainya.

Seminggu jer lagi nak konvo terus berhenti, bos saya baik. Cuma persekitaran dengan rakan2 lain yang tidak solat dan asyik kutuk org membuatkn saya tidak seronok bekerja di situ. Biasalah pengalaman pertama kan.

Ingatkan tak kerja dah sebagai pembantu taska, tapi selepas kahwin adalah sekejap saya kerja pula, di tempat lain la tapi lebih kepada mengajar qiraati kepada budak2. Yang ini agak lama juga sebab, gaji dia pun ok. Dekat dengan rumah. Tak susah sgt, xpyh msk, xpyh bersihkn rmh sbb ada cleaner. Kawan2 pun okay. Kdg2 bila cuti sekolah saya gi kerja balik kat situ. Seronok layan baby2 kecil. :).

1 comment:

  1. Tempat tinggal dekat taska tu best x?

    ReplyDelete