Daisypath Anniversary tickers

Thursday 25 April 2013

Akan tinggal kenangan...

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani...

Terasa cepat pula masa berlalu, terasa baru semalam saya melangkah menjadi guru kafa di sebuah asrama anak- anak miskin @ asnaf... sekarang hampir berakhir khidmat saya disini. Sukar sebenarnya nak tafsirkan dengan kata- kata. Ketika saya dapat tahu dapat kerja lain, saya biarkan masa berlalu... & apabila sampai masanya saya terpaksa berterus- terang kepada pelajar2x saya bahawasanya bulan ini adalah yang terakhir saya mngajar mereka. Maka bermulalah episod memujuk mereka pada setiap hari... bertanya pelbagai soalan, mengapa, kenapa , jangan, please & sbagainya.. Bohonglah jika saya sendiri xsusah hati....

Sebelum pergi sempatlah juga saya memberi sedikit buah tangan kepada mereka.. iaitu 'muhasabah diri'. Saya pun tak thu knapa saya minat sangat membuat program air mata ini. Saya tayangkan video ibu & ayah...biar mereka sedih dlu, slpas itu saya buat muhasabah dalam glap, diiringi melody kitaro &piano. Dahulu ketika saya jalani praktikal di puspen kerapkali juga saya buat program ini. (atas permintaan komandan). Mungkin bakat yang ada sedikit itu (cewah, ada ker? hi..hi).. saya kongsikan dengan anak didik saya.

Saya ada juga buat penanda doa kpd mrk, tapi maybe hari last niatnya baru nak bagi kpd mrk, sambil salam- salam kan..hu2x...Memang saya sendiri xsampai hati mninggalkan mrka, ttapi banyak prkara yang prlu saya fikirkan. In shaa Allah jika diizinkan saya akan slalu mlawat mereka & juga teman seperjuangan saya yg sweet &baik smuanya.. :).. Hari ini pun banyak juga saya dapat kata- kata & hadiah dari plajar saya, tapi saya slalu ingatkan mrk jgn brikan hadiah kpd saya, krn saya thu thp kmampuan mrk..ckuplah jika bleh tulis kata2x shj... Disini saya letakkan gambar doa & juga kata muhasabah yang saya berikan...








No comments:

Post a Comment