Daisypath Anniversary tickers

Thursday 5 December 2013

Pengalaman; naik kapal terbang & berjumpa artis ( jonathan putra)

Meeting- meeting dan meeting, kadang- kadang rasa malas jer nak ke ibu kota kerana meeting dan sebagainya,kali ini meeting Pegawai Psikologi bawah kementerian, tapi nak buat macamna kan. Terutama sekali yang melibatkan duit sendiri dulu..lagilah malas kan... hu..hu...Disebabkan pemandu jabatan semua ada hal, jadi aku decide nak naik kapal terbang. Seriously dah 4 tahun tak naik fly..jakun juga, tapi percayalah apa yg kita takutkan akan hilang mcm tu ajer....slps kita dah lalui  ni. Selepas ni kalau rajin nak naik fly ajelah...mls nak menepah perjalanan yg jauh selama 6 jam itu.

Penerbangan aku waktu tudalam pukul 4:00 petang tapi pukul 3:00 aku dah wujud di ruang menunggu tu. Takut terlepas fly, urm lepas ni aku pandailah agak masa, pengalaman pertama buat kita memahami perkara lain dengan lebih jelas, jangan takut tersalah..hu..hu.. Lepas dah naik tu, aku tunggu jugalah siapa yg duduk kat sebelah aku..urm.. cuak juga kalau lelaki..memang tak suka :(. Ketika itulah lelaki omputih ni datang dan bagitahu seat dia sebelah aku.. dan bernasib baik sebab seat ada 3, cuma kami berdua sahaja..dia bolehlah duduk di jendela selang satu kerusi dari aku. Lega :)... Ketika itu aku fikirlah baik aku ambik gambar mat salleh ni, boleh letak dalam bl0g... hahahahha sebab bl0g ajer sebenarnya...

Ketika kapal terbang nak naik, aku nak tangkap gambar kat luar, tapi aku kan jauh dari tingkap faham- fahamlah kan mana nampak. Nasib baik mat salleh tu sanggupkan.. cuma satu ajela.segan nak minta dia tangkap lebih- lebih.hu2x. Lepas tu aku tangkap gambar dia pula. Done.. bolehlh upl0ad kat sini kan..kat bl0g yg xc0mel ni...urm...Then kami pun berb0rak..well I speaking l0nd0n okay dengan dia...Tanya dia asal mana, nak pergi mana dan sbagainya...banyak juga kami borak2, wlpn aku lihat dia agak payah nak memahami apa yg aku cakap....hahahhah memang malu gak ah, ckp b.i tunggang langgang. Akhirnya mat salleh nie cakap 'malay' dengan aku...Lor boleh cakap melayu rupanya..sebab dia dah 8 tahun tinggal di Malaysia..Lagi banyak yang aku borak dgn dia, sampai satu masa aku diam... segan nak tanya & borak lebih- lebih, jadi aku ambil ajelah magazine yang ada, belek- belek dan baca..tapi apa yg ada tak best pun. So, dia offerlah buku dia... lebih kepada 'acting'..Manalah minat..ahahhaha.. aku pulangkan balik kepada dia..aku pun tanyalah minat berlakon ke? dia cakap bolehlah...0000hhhh macmtu ajelah... lepas tu dia adalah cakap dia ni pelakon orangnya.. Seriouslly? Really?? Confuse??? hahahha...Aku blur sekejap, xkenal..kasihan kat dia..mesti dia pun xsangka aku xkenal dia...rasa nak gelak kuat- kuat sebab aku tak sangka pun.. tapi serius dia memang baik, humble, kelakar dan memang l0w profile...lansung 100% tak mcm gaya artis... berlagak pun tak. Thanks Jonathan Putra (JP) sebab tolong ambikkn gmbar & sign autograf utk saya.. Thanks sbb bagi good expression for me... I HOPE YOU WILL BE SUCCESSFUL IN YOUR CAREER.

Hp aku tak canggih jadi, gambar pun banyak blur...sorry :(


inilah Jonathan Putra (JP)

ini gmbar dia tolong ambikkan

ini sign dia..cute kan :)


ini pun sama gmbr dia t0long ambikkan

ini kapal terbang..hi..hi..

Bagitahu suami, suami pun gelak ajer..dia tahu isteri baik- baik aje..insha Allah...balik pula Alhamdulillah bersama wanita chinese..dia pun baik sgt  :)..Borak panjang denganku sepanjang penerbangan...

4 comments:

  1. glemer jonathan skg-samuel dlm ariana rose

    ReplyDelete
  2. Wah..best la dpt jumpa artis..mcm sy ni berkali-kali naik flight tak oenah sekalipun terserempak dgn artis..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah kali pertama ajer dpt jumpa..skrg duk naik berkali2x xada pula rezeki tu...huhu

      Delete