Daisypath Anniversary tickers

Friday 29 March 2013

Keputusan temuduga Pegawai Psikologi s41

Adakala sebagai manusia kita terlupa untuk sentiasa bersyukur, sedangkan rasa syukur itu penting..walaupun kadang2 kita diberi sedikit musibah, kita harus juga bersyukur kerana dari dugaan itu kita akan lebih tabah hadapi segalanya.

Bersyukur diberi sedikit nikmat, bersyukur diberi sedikit rezeki...haruslah kita rasai kesyukuran itu. Walaupun kecewa kita perlu selalu redhai segalanya.. Perjalanan hidup saya bagai kembara... tanpa saya sendiri sedari dimanakah tempat saya akan berlabuh...tapi saya akan lalui dengan seikhlasnya...

Percayalah walaupun bukan sekejap penantian itu, pastinya akan terbalas juga... Segala usaha & tawakal... Alhamdulillah ya Allah, Kau beriku peluang untuk berbakti, akanku khilafkan diriku sebagai hambaMu memegang tanggungjawab ini.

Hu2 rasa nak bermadah puisi pula sedangkan dah lama saya tak karang bait2 begini sejak kahwin...dulu memang agak jiwang cikit, skrg utk suami aje la kan.he2... Kepada sahabat2 yang dapat keputusan temuduga tahniah pegawai  psikologi s41. Tahniah dari saya :)

No. Kad Pengenalan
Nama Penuh




Kod Skim
Jawatan
Tarikh Temu Duga
Keputusan Temu Duga

   1152
PEGAWAI PSIKOLOGI GRED S41
24/2/2013   
Tahniah! Anda telah berjaya temu duga. Surat tawaran akan dikeluarkan oleh SPA dan arahan melapor diri akan dikeluarkan oleh Kementerian/Jabatan berkenaan.
Kementerian/Jabatan : JABATAN PERKHIDMATAN AWAM, BHG. PERKHIDMATAN, ARAS 6, BLOK C2, PUSAT PENTADB. KERAJAAN PERSEKUTUAN 62510 PUTRAJAYA.   

Keputusan muktamad adalah berdasarkan kepada surat pemberitahuan rasmi yang akan dikeluarkan oleh Suruhanjaya Perkhidmatan Awam Malaysia.
Keputusan temu duga ini akan dipaparkan dalam tempoh tiga (3) minggu daripada tarikh paparan di Portal SPA

MAKLUMAT JAWATAN
SM20120128
Kementerian /Jabatan : JABATAN PERKHIDMATAN AWAM

Jawatan
Bil. Permohonan
Bil. Dipanggil
Temuduga
Bil. Kekosongan
Jawatan
Bil. Calon
Simpanan
PEGAWAI PSIKOLOGI GRED S41
3037
450
20
10

16 comments:

  1. Salam... Biasa klu kta dh dpt interview result dia brapa lama ek nk kna tgu... tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebulan selepas temuduga kalau position itu urgent :)

      Delete
  2. Nak tanya bila surat tawaran akan diterima oleh kita? Berapa hari selepas keputusan keluar? Kita akan diberi masa untuk meletak jawatan ke?
    Terima kasih!

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Mr. Danny Chang sila klik link kat bawah ni.. saya ada bgthu bila saya lapor diri. Tapi rasanya kalau bawah kkm lewat cikit. Dua bulan selepas result keluar biasanya dapat offer..

      http://mahligaikecilku.blogspot.com/2013/04/surat-tawaran-spa-jpa.html

      Delete
    3. This comment has been removed by the author.

      Delete
  3. Terima kasih! Saya sudah terima surat dari SPA...Dalam ada Surat medical, Surat akuan sumpah, 3 helai Surat setuju terima lantikan dan juga contoh surat aku janji.
    Nak tanya surat setuju terima lantikan perlu saya hantar satu copy ke SPA dulu ke atau tunggu semasa hari lapor diri?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi danny, awak dpt tawaran untuk jawatan peg psikologi di kementerian mana?
      bila tarikh awak lapor diri?
      Nak tanya, surat setuju terima lantikan tu diisi guna borang yang diberi atau perlu diisi melalui sistem di portal SPA?bagi jawatan peg psikologi tiada kan dalam senarai jawatan pasa sistem?

      Delete
    2. surat setuju tu saya pos pun ada...ketika lap0r diri pun saya bagi pula.. Melalui surat tu spa akan buat surat pengesahan kita menerima jawatan ini... Selamat datang & tahniah diucapkan :)

      Delete
  4. Salam sis,

    Mohon beri pencerahan tentang flow mcm mana kita dapat surat, then apa yang perlu kita buat.... Saya baru dapat call dari SPA yang saya berjaya bg S41, cuma skrg surat masih dalam pemprosesan. Saya difahamkan surat tawaran dan penempatan akan dihantar bersama yea...??? mohon pencerahan dari sis... Terima Kasih..

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasanya ambik masa, paling cepat sebulan surat akan sampai. print perkara- perkara yang boleh print kat web spa tu dulu. terutama sekali medical check up, sebab dia ambik masa lama untuk result. Penempatan akan diketahui apabila kita lapor diri di HQ nanti.

      Delete
  5. Salam, ada sesiapa tak yang berjaya untuk ambilan pegawai psikologi Jun 2015 ?. Surat tawaran dah dapat ke ?

    ReplyDelete
  6. saya berjaya tapi masih belum mendapat surat

    ReplyDelete
  7. agaknya bila surat tawaran akan sampai ya ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete