Daisypath Anniversary tickers

Sunday 17 March 2013

Sabar itu ada harganya


Kadang- kadang kita pasti tak tahu bilakah dugaan akan datang menguji. Adakala ujian itu datang bertimpa- timpa, sehinggaka kita tertanya2.. mampukah diriku menghadapi, mampukah diriku menjaga semua hati orang2 yang disayangi?

Kadang- kadang episod duka umpama bayang2, tak sudah2 mengekori... Berputus asakah kita? Tidak! Tidak! Berjuanglah, undur jangan sekali. Biar kematangan akan menjadi saksi, saksi kenapa ini semua harus terjadi... Biar kita lalui setiap detik itu agar suatu hari nanti kita akan mengerti.....bahawasanya segalanya memerlukan kesabaran dan pengorbanan.

Kadang- kadang air mata akan bergenang jua, kadang- kadang kepenatan itu bertandang jua, kadang- kadang rasa kecewa menghantui namun bukan kadang- kadang kita bahagia, malahan setiap hari dipenuhi cinta oleh rakan- rakan, anak didik dan paling utama suami tercinta& ibu dan ayah. Sesungguhnya cinta Agung hanya untukmu ya Rabbi...

Bangkitlah...jangan dilayan perasaan duka, tukarkanlah perkara negatif itu dengan cas2 positif yang akan sentiasa memberikan kita semangat yang kental untuk meneruskan perjalanan ini. Ya Allah permudahkanlah apa yang telah Engkau berikan kepadaku.. Amin ya rabbi Al-amin..

No comments:

Post a Comment