Daisypath Anniversary tickers

Friday 15 March 2013

Temuduga Penolong Pegawai Psikologi s27

Adess... itulah kata2 pertama yang boleh saya luahkan. Tak dapat nak fikirkan dengan perasaan macamana. Sedih juga. Sebab soalan2x kecil pun saya tak dapat jawab. Saya juga tak manfaatkan apa yg saya baca untuk bagi contoh yang bernas kepada mereka.

Temuduga saya lebih kepada santai, tapi banyakkkkkkkkkkk sangat yang saya kecewa.... kalau boleh tak mahu ingat dah apa yang ada. Really disappointed... I'm the worse person..hah2... Apa yang penting think positif okay.hu2... Pujuk hati ini. Saya perasan ada dua perkara yang mereka selalu ulang. Awak ni talkative sangat. Mana sesuai dengan jawatan ini. Awak ni nampak islamic sangat, nanti awak ceramah pula kat klien bukan jadi kaunselor. Erkkkkkk.... Salah saya kalau..sebab over excited especially saya adalah candidate kedua. Semua benda  nak cerita. Walaubagaimanapun terima kasih kerana bagi peluang kepada saya melalui pengalaman temuduga ini, yang saya rasakan banyak perkara yang saya belajar. Amat menghargainya... Jika ada rezeki alhamdulillah, begitulah sebaliknya...tetap ucapkan alhamdulillah:)

Saya yakin setiap aturan Allah s.w.t itu pasti ada hikmahnya, lagipun pekerjaan saya sekarang memberi ilmu yang bermanafaat kpd saya. Apa yang penting life must be go on.... Ini adalah antara soalan yang saya dapat.

1) Perkenalan diri
-zaman sekolah, keluarga, universiti, akademik, kokurikulum, pekerjaan (campur2 waktu tu, bila kita cakap, pasti mereka tanya macam2)

2) My hobbies
( yang ini masa untuk spoken in english)
- better kita bagitahu hobi yang lebih kpd jawatan kita.

3) Siapa menteri ( dua2 saya tak boleh jawab, seriously saya memang frust betoi2 time ni)
- saya kecewa teramat sangat2, sampai sekarang saya asyik teringat nama menteri tu...adesss

4)Tahun ini pru ke berapa?
- yang ini kalau xboleh jawab, memang saya betul2 teruk la kan.hu2...senang la.

5)Siapa pendatang tanpa izin yang datang ke malaysia (lupa soalan ni macamana)
- Jawapan ini kaum rohingya...mula2 terfikir juga dia nak tanya tentang apa, bila dia explain mereka berlapar dalam bot.... terus teringat. Nasib baik terbaca.

Habis soalan panel pertama. Lepas tu dia cakap awak ni talkative sangat...........hu2...(dlm fikiran ades tanda2 awal2 ke?)


Panel kedua pula tanya;

1) Awak ada ijazah tapi awak mohon jawatan s27? Mengapa?
- ini soalan yang famous kan? tapi kita tak tahu apa jawapan yang terbaik... Kat sini...quick gugup gak. Jika jawab nak mula dari bawah, rasanya hampir semua dah jawab macam tu...so, standby la dengan cara yang ok tau.

2) Pendekatan apa yang akan awak gunakan
- yang ini tak sempat jawab, mereka yang jawab sendiri, mereka cakap mesti pendekatan islam ni. Mesti kena ceramah klien tu & sebagainya. Saya jadi blur?????? Sebenarnya nak bagitahu tentang teori2 yang sedang saya baca, tapi tak terkeluar....why?2. Lansung saya tak terfikir nak bagitahu.hu2... Mungkin persepsi mereka akan berubah kalau saya explain tentang pengetahuan saya dalam teori2 western tu. Sesal dahulu pendapatan, sesal kemudian tidak berguna lagi.hah2..

3) Jika saya jadi kaunselor, apa yang saya nak buat jika buat sesi dengan pelbagai kaum, bekerja dengan rakan2 kaum lain.
-Saya rasa, saya jer ada soalan mcm ni. Sebab saya pakai tudung labuh..... sekali semua soalan tentang saya ni bersedia tak....hu2...yang ni dah dalam keadaan blur yang teramat. Jawab ajela yang terlintas di fikiran.

Last ucap terima kasih n minta maaf atas salah silap, lepas tu keluar....keluar dengan muka blur.hah2..... Lepas tu masuk dalam kereta, saya cakap kat suami.....pot pet2. Suami pun layan aje.hah2.. memang banyak cakap pun sya.





No comments:

Post a Comment