Daisypath Anniversary tickers

Saturday 9 February 2013

Pengalaman temudugaku

Mesti ramai kan kawan- kawan yang dah lalui pelbagai pengalaman temuduga. Rasanya dah tak memilih dah. Tapi tetap tak ada rezeki lagi. Frust pun ada juga... tapi kita kena percaya pasti ada hikmahnya.

Sebab bersemangat nak try kerja, first pernah jadi pembantu taska sebelum graduate. Gaji tak adalh besar, tpi pngalaman tu mmg tak leh lupa. Banyak gak dah kerja; cashier, guru ganti,penyelia tadika, warden, pengasuh, kerja kilang...hu2...dan skrg cikgu kontrak.

Saya ni pula bukanlah yang suka memohon kerja kalau dah ada kerja walaupun yang biasa2. Penat weh kalau nak photostat setiap sijil, nak pos lagi, kalau dapat nak kena pie interview lagi.. Lepas tu semuanya perlukan budget. Paling berkesan dihati yang tahun lepas, pergi habis beratus juga duit. Tup2 org dalam juga dia orang ambil.

Mungkin dalam entri lain saya akan cerita apa yang saya ingat setiap temuduga dan yang bakal saya temuduga nanti. Semoga dapat manfaat bersama. Walaupun belum lagi berpeluang dapat kerja tetap tapi manalah tahu kan... rezeki ini milik Allah s.w.t. Just follow jer ketentuanNya.

2 comments:

  1. Alhamdulillah..murahnya rezeki awak kan. banyak pengalaman interview dan kerja. semoga keringanan jari awak menaip untuk kongsi pengalaman ni dikira ibadah disisi Allah, sebab boleh la bagi gambaran kat orang lain macam mana rasanya interview, guru ganti dsb ..keep up good work ukhti :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih atas sokongan anti... terasa sudah lama tidak menjenguk blog ini... sejujurnya...saya hampir nak menyepikan diri.. inshaAllah asalkan kita rajin berusaha, Allah akan berikan jalan :).. wish yang terbaik juga untuk saudari...ukhwah fillah

      Delete