Daisypath Anniversary tickers

Thursday 16 May 2013

Saya ingin pecah kepompong guru...

Sempena hari guru ini saya nak ucapkan SELAMAT HARI GURU.. sem0ga menjadi guru yang terbaik & menyer0n0kkan. hi..hi.. layan budak- budak best, tapi ada time- time rasa nak gantung kat kipas ajer (hahah jahat sungguh). Bercerita mengenai guru, rasanya itulah pekerjaan yang paling orang nak sekarang ini. Dulu guru pun tak banyak... sampaikan setiap tahun ada pengambilan dua kali. Sekarang dah st0p kpli, j-Qaf pula ura- uranya dah nak stop..urm xpasti la kan...buat sementara aje kot.

Kenapa saya nak pecahkan kepompong guru? Macam berlagak pula kan..hi2x. Sebenarnya tak adalah macam tu..saya amat- amat menghargai jasa guru.. lebih2x lagi saya sudah mlalui fasa guru & memahami betapa besarnya peng0rbanan guru, kalau tengok dekat langit hah tinggi tu la jasa guru (tengok jangan tak tengok..geh..geh). Al- kisahnya keluarga saya hampir kesemuanya adalah guru... sebab itu saya rasa macam keluarga guru pula. hu..hu..

Okay.. mula2x saya rasa ayah saya pun guru juga, guru tak diiktiraf sbb guru mngajar quran bgitu juga arwah umi saya... Abang saya dua orang guru, kak ipar ada 3 orang guru, kakak saya pun guru, adik saya dua orang guru... campurlah berapa dah kan.. 8 0rang kan... waktu tu saya ada terfikir kan best kalau saya bukan seorang guru..lain sikit topik dia kalau bercerita kan... urm..

Namun...saya telah ditakdirkan juga menjadi guru, akhirnya saya redha.. kerja mana b0leh memilih zaman sekarang ini. Jdi cikgu bangga apa! isteri kerja apa? suami kerja apa? kalau jawab guru, terus bulat mata orang kan... (materialistik betul) hi..hi.. tak baik..tak baik..jangan pilih suami sbb kaya taw.. dunia aje tu.hi..hi..

Sekarang saya dah pecah kepompong itu, akan tetapi tetap masih lagi berhadapan dengan pelajar. Adess... Seronok kot..cuma yang membezakan kanak- kanak, remaja & dewasa ini ada pelbagai watak kan... pandai- pandailah kamu. hah2x


No comments:

Post a Comment